torsdag den 27. oktober 2011

Fuck

Alene, alt afhængig af;
tunge bobler i luften, hjerteslag
mens boblerne vælter alt ødelæggende ned
står jeg fast, samme sted.
Varm mig op,
jeg føler mig så kold,
der er intet der ætser mere;
end mine egne tanker og forbehold.

Bare at række hånden ud,
føles magisk, skræmmende, forkert,
rives jeg ud i bølgerne,
er frygten begravet i følgerne.
Mit indre er så spinkelt,
tungt som tusinde sten, let som et blad,
længslerne jeg slugte har sat sig fast
der hvor mit hjerte engang sad.

Forsigtigt rækker jeg hånden ud
brændes af flammerne, smukke som stjerneskud
og alligevel køles jeg ned igen
af tankernes spil, begraver mig selv men;
jeg har valgt at følge mine instinkter
på trods af varme øjne der blinker
for danser jeg med kul under mine fødder
efterlader det ar, forårsaget af tusinde gløder.
Et hvilket som helst hjerte kunne være dit
men alligevel valgte du at stjæle mit
og du løb din egen mørke vej
men du efterladte mig
er jeg vred, vil jeg hade
presser du mig, bliver jeg i barndommens gade
hængt i træet i baghaven
jeg troede du ville hente mig, jeg troede du hentede saven;
for at få mig ned
jeg troede jeg kunne kende kærlighed
men det var ikke dig
for her, alene igen, sidder jeg.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar